Інформаційно-комунікативні технології в роботі вихователя
Вихователь-методист
НВК «ДНЗ-ЗНЗ» «Сузір'я»
Ірина Божок
Основний напрям інформатизації освіти України - це створення відкритого навчально-інформаційного середовища, яке передбачає підвищення кваліфікації педагогічних працівників, автоматизацію процесів управління (на всіх рівнях), наукову та інноваційну діяльність, розвиток технічної та програмної бази, бібліотечних ресурсів, упровадження ІКТ і дистанційних технологій у навчальний процес, використання інтернет-ресурсів.
Вимоги Базового компоненту дошкільної освіти до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дощкільників в освітній галузі “Комп’ютерна грамота”:
- виховання у дітей інтересу до комп’ютера;
- ознайомлення дітей старшого віку з ПК, способом його управліня на екрані (дисплеї) за допомогою операторів (клавіатура, мишка, джойстик) з урахуванням можливостей певної ігрової (чи навчальної) програми;
- навчити дітей дотримуватися правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютером
Основні педагогічні цілі використання інформаційних технологій:
— Розвиток особистості дитини, підготовка її до самостійної продуктивної діяльностї в умовах ІКТ
— Розвиток конструктивного, алгоритмічного мислення
— Розвиток творчого мислення за рахунок зменьшення частини репродуктивної діяльності
— Розвиток комунікативних здібностей на основі виконаних сумісних проектів
— Формування вміння приймати оптимальні рішення в складних ситуаціях
— Розвиток навиків пошукової діяльності
Використання ІКТ передбачає:
— не навчання дітей шкільним знанням з інформатики та обчислювальної техніки, а перетворення предметно-розвиваючого середовища дитини;
— оновлення форм та методів роботи з дітьми;
— створення нових, навчально - розвиваючих засобів для розвитку дитини;
— збагачення інтелектуального та емоційного розвитку дитини;
— розвиток її творчих здібностей;
— входить в дошкільну освіту нарівні з традиційними засобами розвитку та виховання дітей.
Інтеграція ІКТ із сучасними освітніми технологіями:
— Метод проектів
— Технології використання ігрових методів
— Блочно-модульне навчання
— Лекційно-семінарсько-залікова система
— Технологія “Дебати”
— Колективна система навчання
— Різнорівневе навчання
— Проблемне навчання
— Дослідно-пошукова діяльність
Причини особистої зацікавленості педагога у підвищені рівня ІК-компетентності:
- заощадження часу під час розроблення дидактичних матеріалів
- презентабельність оформлення матеріалів
- перехід на новий рівень педагогічної майстерності
Складові інформаційної культури педагога:
— Інформаційний кругозір
— Інформаційна грамотність
— Здатність створювати інформаційні продукти
Вимоги Типового положення про атестацію педагогічних працівників:
— Присвоєння всіх кваліфікаційних категорій передбачає використання ІКТ, цифрових освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі
Напрямки роботи педагога з використанням ІКТ:
— Підвищення кваліфікації та пед.майстерності
— Робота творчої групи педагогів
— Самоосвіта: використання internet (-web-сайти, @-пошта, Skype)
— Самоменеджмент педагога
— Тематичні педради
— Методичні об‘єднання
— Створення блогів та веб-сторінок закладу
Поширення педагогічного досвіду педагога:
— Самоаналіз (форма оформлення - графіки, схеми, таблиці)
— Візитна картка (форма оформлення - презентація)
— Узагальнення досвіду (форма оформлення - портфоліо)
— Демонстрація досвіду (форма оформлення - презентація, фото-, відео-матеріали, методичні розробки)
— Поширення досвіду (участь в конкурсах, майстер-класах, конференціях тощо)
Електронний документообіг:
— Складання індивідуальних планів
— Участь у планування закладу
— Зворотній зв’язок (звіти методичних служб)
— Обмін досвідом через веб-сайти, блоги, мережеві спільноти
Пам’ятка для педагога по роботі з комп’ютером
— Перед роботою перевірте робочі місця для дітей і педагога (чи не пошкоджені з’єднувальні дроти, чи міцні столи і стільчики...)
— Перевірте розміщення складових частин комп’ютера на робочих місцях
— Профілактичні та ремонтні роботи пристроїв виконуйте лише після їх знеструмлення
— Регулярно протирайте клавіатури, мишки, монітори м’якою тканиною або спеціальними серветками
— Стежте за дотриманням дітьми правил техніки безпеки
— Слідкуйте за поставою дітей під час роботи за комп’ютером та щоб сиділи подалі від екрана
— Стежте за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог (провітрювання приміщень, вологе прибирання, освітлення приміщення і монітора …)
— Дотримуйтеся вимог щодо тривалості заняття з дітьми
Що шкідливо для здоров' я дітей у роботі з комп′ютером?
— Навантаження на зір, «вузькоформатний» та «короткозорий» зір
— Статична, стіснена поза
— Випромінювання, електростатичного поля
— Перенапруження нервової системи
— Порушення сну
— Погіршення самопочуття
Користь від комп'ютера:
— Заняття на комп′ютері – це гра (створення додаткової мотивациї)
— Розвиток знакової функції свідомості (поняття реальності та віртуальності)
— Покращується пам 'ять та увага
— Формується моторна координація
— Прискорюються та оптимізуються розумові процеси
Робота з батьками:
— документи, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу;
— інформація про діяльність дошкільного закладу та життя своєї дитини;
— інформацію про заходи дитячого садка;
— розклад занять та додаткових освітніх послуг, що надаються в ДНЗ;
— відомості про динаміку розвитку дитини;
— інтерактивний діалог з іншими батьками, педагогами, адміністрацією дошкільного закладу, органами управління освіти;
— можливість пройти тестування, участь в анкетуванні;
— отримання кваліфікованих консультацій спеціалістів;
— участь в освітньому процесі дитячого садка;
— електронна бібліотека
ІКТ для дітей , які не відвідують ДНЗ:
— віртуальні заняття;
— ігрові завдання для пізнавального розвитку дошкільника;
— демонстрація пізнавальних та мультиплікаційних фільмів;
— електронна бібліотека
Критерії ІК-компетентності педагогів:
- уміє створювати текстові і графічні документи;
- уміє формувати запити до бази даних;
- використовує комп’ютер як педагогічний технічний засіб;
- уміє розробляти і застосовувати електронні дидактичні і педагогічні програмні засоби;
- уміє використовувати засоби інформації та інформаційні технології в освітньому процесі;
- володіє способами представлення педагогічної інформації за допомогою засобів інформації
Результати використання ІКТ в роботі вихователя:
— Підвищення ефективності процесу навчання
— Активізація пізнавальної діяльності дітей
— Підвищення рівня професійної майстерності педагогів
— Виявлення рівня психолого-педагогічної компетенції батьків
— Активізація педагогічної і культурної свідомості батьків, педагогів і інших фахівців, для створення єдиного інформаційного середовища
— Створення активної, працездатної системи підтримки сімейного виховання, через використання інформаційно - комунікаційних технологій
— Участь батьків у освітньо-виховному процесі ДНЗ
— Підвищення педагогічної культури батьків
— Якісні зміни в роботі педагогів, які ефективно вирішують задачі виховання і навчання дітей дошкільного віку у взаємодії навчального закладу і сім'ї
Комментариев нет:
Отправить комментарий